Komunikuokit su manim ir duokit man priežastį pirkti

Šiuo metu skaitau Gerd Leonhard knygą ”Music 2.0”. Jei domitės, nemokamą elektroninį jos variantą rasite čia. Taip, nemokamą. Šis žmogus, kurio specialybė – medijų futuristas, tiki jog ateities verslas (gausiai taikytina muzikos verslui ir viskam, kas susiję su autoryste), stovės ne ant copyright or ant creative commons pamatų – savaime suprantama, laisvo dalijimosi nekomerciniam naudojimui suvaržymai kaip ir nebeteks prasmės. Vis dažniau pradedami naudoti tokie terminai kaip ”CwF” (connect with fans) ir ”RtB” (reason to buy). Apie CwF aš jau nepasakosiu, nes jau buvo panašus post’as apie tai, ir šiaip, manau, kad puikiai suprantate interneto, jame vešinčių socialinių tinklų reikšmę.

Esmė ta, kad jau atsirado artistų, kurie suprato, jog sena biznio filosofija sucks ir, apleidę įrašų verslo korporacijas, ėmėsi tvarkytis savo verslą patys. To rezultate smarkiai ryškėja tendencija, kad vartotojas gauna nemokamus singlus, ep, o kartais net visą albumą. Skaitmeniniame variante žinoma. Taip pateikti vartotojui kūrybą praktiškai nieko nekainuoja. Kas iš garsių vardų tai padarė? Placebo singlą ”Battle For The Sun” galite atsisiųsti nemokamai iš jų oficialios svetainės, The Prodigy ”Invaders Must Die” irgi (kaip supratau, tik ribotą laiką), Nine Inch Nails ALBUMĄ ir ep taip pat. Viskas paprasta, įvedate savo mail’ą, gaunate patvirtinimą, spaudžiat nuorodą, siunčiatės. Paskui gausit įvairius grupės naujienlaiškius, kurių galite laisvai atsisakyti paspaudę unsubscribe. Čia ir slepiasi minėtasis CwF.

Taip, jūs galite gauti kažką nemokamai ir džiaugtis bei dalintis nekomerciniais tikslais tuo su draugais. Tačiau taip artistas stengiasi su jumis, potencialiais fanais, užmegzti glaudų ryšį. Juk tam, kad kažką parduotum, pirmiausia turi būti rastas. Ir kai programa CwF įgyvendinta, ateina RtB eilė. Kokia priežastis pirkti? Gal jūs tiesiog norite palaikyti mėgstamą artistą, o gal jus vilioja ypatingas pirkinio turinys?.. Čia į žaidimą įsijungia special releases. Artistas sukelia priežastį įsigyti mokamą savo produktą.

Be abejo vienas laukiamiausių ir pagaliau sulauktas metų albumas, supergrupės U2 – No Line On The Horizon. Albumą palydėjo tokie rinkodaros triukai kaip nemokamas koncertas ant stogo, taip pat grynai lobistinis pokštas – U2 vardo gatvei suteikimas New Yorck’o centre. Grupė rengiasi į visiškai kosminį ”360 laipsnių” koncertinį turą, kuris gali tapti pelningiausiu turu šiais metais. Be jokios abejonės, tai bus vienos įspūdingiausių šių metų gastrolių. O kaip jie pateikė savo albumą, kokia priežastis jį pirkti? Albumas parduodamas kaip:

  • standartinis CD su 24 puslapių knygute / skaitmeninė versija;

  • riboto tiražo dviejų diskų LP vinyl formatas su 16 puslapių knygute melomanams;

  • riboto tiražo CD su 36 puslapių knygute, plakatu ir galimybe atsisiųsti Anton Corbijn filmą ”Linear”;

  • riboto tiražo CD su 60 puslapių knygute ir galimybe atsisiųsti Anton Corbijn filmą ”Linear”;

  • riboto tiražo CD su minėto filmo DVD laikmena, 64 puslapių knyga kietais viršeliais ir plakatu specialioje dėžėje.

Birželio 8 pasirodys mano nekantriai laukiamas Placebo albumas ”Battle For The Sun”. Albumas bus išleistas skaitmeniniame formate, paprastame CD, riboto tiražo CD + DVD, taip pat kaip vinilas ir, dėmesio – super riboto tiražo pakuotė. Pakuotėje nusipirkę ras:

  • pilną CD albumą su dviems bonusais;

  • galimybę atsisiųsti pasirinktų grupės gyvų koncertų audio įrašus;

  • dvd su grupės koncertu 2008 gruodį + jo dokumentika;

  • dvd iš proceso, susijusio su albumo gamyba;

  • 36 puslapių foto knyga;

  • vinilai;

  • 16 puslapių knyga su fotografuotais ranka rašytais tekstais;

  • plakatas

  • galimybę atsisiųsti legalią skaitmeninę albumo versiją.

Oficialių patvirtinimų dėl turinio kaip ir neradau, čia išankstinis numatytasis variantas už 70 svarų kainą. Beje, 500 pirmųjų specialių pakuočių bus parduotos su grupės autografais. Ir dar: penkiose pakuotėse bus paslėpti stage pass’ai po vieną kiekvienam žemynui (nežinau, kaip jie tuos žemynus skaičiavo). Ką duoda stage pass’as? VIP dieną su Placebo. Bus galima patekti į Placebo turo koncerto back stage’ą, stebėti grupės soundcheck’ą, vakarieniauti su grupe, koncertą stebėti iš side stage’o. Beje, jis galioja dviems asmenims. Na ir pasakykit man priežastį, kodėl fanas nepirks tokios pakuotės?

Kalbant apie pakuočių pirkimą, tai jau minėtieji Nine Inch Nails anksčiau irgi paleido 2500 panašių ekskliuzyvinio turinio pakuočių. Vienos kaina – 300 dolerių. Visos nupirktos per, regis, 12 valandų :) Matematika nesudėtinga – 750 000 amerikietiškų piniginių vienetų.

O Lietuvoje? Tikrai turime bent keletą artistų, kurie galėtų paleist kokias tarkim 300 pakuočių po 100 LTL. Matematika – 30 000 LTL. Lietuviškomis kainomis išeina įrašyti padorų albumą :)

Advertisements

About this entry